O kliencie
Michał Słojewski, fryzjer z wieloletnim doświadczeniem, otworzył salon barberski Undercut Barber Shop w 2015 roku w centrum Warszawy. Był to jeden z pierwszych w Polsce salonów o tym profilu działalności. Michał Słojewski od wielu lat zamierzał stworzyć lokal sprofilowany wyłącznie na potrzeby mężczyzn, w którym panowie mogliby powierzyć pielęgnację swoich włosów i brody doświadczonym ekspertom.
Własny salon barberski pozwolił na realizację tego planu. Lokal od początku istnienia nastawiony był na profesjonalne, kompleksowe podejście do pielęgnacji zarostu twarzy i edukację w tym zakresie. Dzięki temu szybko podbił serca pierwszych gości.
„Dla wielu z naszych klientów wizyta w salonie to forma relaksu, godzina tylko dla nich, podczas której mogą się wyłączyć. Traktują wizytę u nas jako takie męskie SPA” – komentuje właściciel salonu.
Michał Słojewski nieustannie szkoli się w najlepszych szkołach barberskich w Polsce i za granicą, podąża za trendami, jest na czasie z najnowszą wiedzą o swoim fachu. W lokalu zatrudnia starannie dobrany zespół profesjonalnych barberów, dbając o zachowanie najwyższego standardu usług.
Początki współpracy
Salon Undercut rozpoczął współpracę z Fiserv Polska SA w 2019 roku. To wtedy zainstalowano w barbershopie terminale płatnicze. W ten sposób firma wyszła naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy za usługi barberskie chcieli płacić wygodnie i bezgotówkowo – kartami płatniczymi, zegarkami czy telefonami. Wraz z rozwojem działalności właściciel Undercut, wspólnie ze wspierającą go w prowadzeniu działalności żoną Karoliną, zaczął rozważać wprowadzenie w lokalu kolejnych urządzeń płatniczych.
Przeszkodą była jednak ograniczona przestrzeń w salonie: na stanowisku kasowym musiał znajdować się zarówno tablet do rezerwacji usług, kasa fiskalna, jak i terminal. Barberowi zależało jednocześnie na rozszerzeniu możliwości przyjmowania płatności na sytuacje poza lokalem: na przykład podczas obecności firmy na branżowych targach.
Zastosowane rozwiązania
Jeden z klientów salonu zarekomendował firmie wzięcie udziału w programie pilotażowym usługi PolCard Go from Fiserv.
PolCard Go to nowoczesna aplikacja typu softpos, którą można zainstalować na urządzeniach z modułem NFC oraz z systemem Android w wersji 8.1 lub wyższej. Z jej pomocą przedsiębiorcy mogą bezpiecznie akceptować płatności bezgotówkowe w swoich telefonach i na tabletach – w każdym miejscu i czasie. Bez konieczności instalowania dodatkowych urządzeń: terminali czy PIN padów.
Klienci mogą w ten sposób płacić za usługi lub produkty tak jak na terminalu. Zarówno kartą, zegarkiem, opaską, jak i telefonem lub innym urządzeniem płatniczym. PolCard Go jest certyfikowanym i bezpiecznym rozwiązaniem, obsługującym również transakcje wymagające potwierdzenia PIN-em. Wdrożenie aplikacji rekomendujemy nie tylko salonom fryzjerskim i barberskim, ale także m.in. barom i restauracjom dostarczającym jedzenie, firmom transportowym czy lekarzom i stomatologom.
Mimo początkowych obaw o to, czy ta nowatorska usługa na pewno sprawdzi się w salonie, szybko okazało się, że rozwiązanie jest strzałem w dziesiątkę. Obsługa płatności bezgotówkowych w telefonie z funkcją terminala przyszła załodze barbershopu naturalnie i płynnie.
„Aplikacja jest przejrzysta i intuicyjna w użyciu, a obsługa PolCard Go wpisuje się w codzienne czynności, które wykonujemy na smartfonie. Bez dodatkowych urządzeń, kabli czy konieczności wygospodarowania dodatkowego miejsca na stanowisku kasowym. Przyjęcie płatności jest tak proste, jak wykonanie przelewu w aplikacji bankowej” – wskazuje Karolina Słojewska.
Rezultaty
Zarówno właściciel Undercut, jak i jego klienci są zadowoleni z efektów pojawienia się aplikacji PolCard Go w salonie. Dla większości gości to pierwsza styczność z terminalem w telefonie i związane z nią pozytywne zaskoczenie. Duża część klientów salonu to przedsiębiorcy, którzy prowadzą własne firmy – ich zainteresowanie innowacyjnym rozwiązaniem płatniczym często ma charakter biznesowy. Chcieliby wprowadzić je w przyszłości w swoich biznesach, ponieważ zauważają, że aplikacja, która zmienia telefon w terminal płatniczy, znacznie ułatwia i przyspiesza rozliczenia z kontrahentami.
Właściciel salonu jest zdania, że rozwiązania typu softpos niebawem na stałe wejdą do użytku codziennego.
„Myślę, że jest kwestią czasu, gdy ludzie oswoją się z tym rozwiązaniem na tyle, że płatność w telefonie będzie tak powszechna i normalna, jak dziś transakcje na tradycyjnych terminalach” – komentuje.
Po zniesieniu obostrzeń pandemicznych PolCard Go będzie także dużym ułatwieniem dla załogi Undercut Barber Shop podczas imprez branżowych i targów, gdzie sprawne przyjęcie płatności bezgotówkowej jest bardzo ważne.
Dowiedz się więcej o PolCard Go i zamów usługę >